Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 26., hétfő

Decoupage tojás

Decoupage tojás


A múlt héten több húsvéti receptet is megosztottam, erre hétre, inkább a különböző dekorációs és egyéb húsvéttal kapcsolatos bejegyzéseket szántam. Persze azért hét vége felé recept is lesz...
:-)
Ma is és holnap is 2-2 féle tojásdíszítéssel foglalkozom majd. Egyhez sem lesznek fázisfotók, mert nem most készültek, de így is könnyedén elkészíthetők.

Mai második a decoupage tojás.
Nagyon tetszik ez a technika, annak ellenére, hogy személy szerint nekem nincs türelmem hozzá. Épp ezért nem is ástam bele magam komolyabban a témába, így tudásom is csak a felszínt kapargatja. Maradok rajongó, de azért muszáj volt kipróbálnom.



Lássuk, mi kell hozzá:
  • műanyag tojás 
  • decoupage ragasztó 
  • apró mintás szalvéta 
  • szatén szalag 

Elkészítése:

Én a fehér tojást nem festettem be, mert fehéren szerettem volna. Egyébként ha színeset szeretnénk, akrilfestékkel befesthetjük, vagy használjuk színes, de egyszínű tojást. Mindenfélét kapni már. 
A szalvéta alapszíne hasonló legyen a tojásunk színéhez. Így lesz szép a végeredmény, így hat majd természetesnek.
A mintát amit szeretnénk a díszítéshez felhasználni, kisolló segítségével vágjuk ki a szalvétából úgy, hogy a minta mellett 1-2 mm-rel haladunk. Óvatosan szedjük le a szalvéta felső rétegét, azt fogjuk csak felhasználni. A tojást pici ecsettel, vékonyan kenjük be a decoupage ragasztóval, majd óvatosan simítsuk rá a mintát. Ha a minta nagyobb, a széleit vagdossuk be, mivel domború felületre használjuk fel, és nem szeretnénk ha gyűrött lenne. Ezt érdemes a ragasztó előtt ellenőrizni, hogy szükséges e bevagdosni.
Hagyjuk a tojást megszáradni. Ha megszáradt, még egy vékony rétegben húzzuk át a ragasztóval, ez szép fényes felületet ad, azonkívül a díszítést is megvédi a sérüléstől. Ha teljesen megszáradt ez a réteg is, díszítsük szatén szalaggal, és készen is vagyunk!


Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate