Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 15., csütörtök

Kossuth kenyér

Kossuth kenyér


Szeretem a március 15.-ét, én az egyik legszebb nemzeti ünnepünknek tartom. Szeretem magát azt a történelmi kort is, az akkori események kulcs figuráit, emberi tartásukat, eszméiket, úgy összességében mindent, ami ehhez az ünnephez kapcsolódik. Az ilyenkor ébredező tavasz meg még ad hozzá egy megfoghatatlan érzést mindehhez.
Nálunk ez az ünnep mindig ugyanúgy zajlik, szinte hagyománnyá nőtte ki magát a megszokás, de én ezt így kompletten szeretem. Az ünnepi megemlékezések követése a tévében, a Kőszívű ember fiai (sokadjára, de ezen a napon kötelező), ha az időjárás engedi akkor városi rendezvények, vasárnapi jellegű ebéd, és az ünnephez kapcsolódó süti.
Minden évben általában Kossuth kiflit sütök, idén azonban régi, kézzel írt receptjeim között rátaláltam erre a Kossuth kenyér receptre, így az idén ezzel ünnepelünk.
A receptről annyit, hogy mivel a tésztába folyadék nincs, tényleg egy tömörebb, kenyérhez hasonló állagot kapunk. Intenzív csokis ízhez nagyon illik a mazsola és a mandula. Előbbi puhaságát az utóbbi ropogóssága egyenlíti ki. Mivel elég tömör, már egy szelettől is "jól lehet lakni", egy finom kávé mellé pedig mennyei.


Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 2 dkg kakaópor
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 1 kk. fahéj
  • 5 dkg mazsola
  • 5 dkg apróra vágott mandula (én mandulapelyhet használtam)

Elkészítése:

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgákat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a kakaóport, fahéjat is. Beleforgatjuk a fehérje habot, majd a mazsolát s a mandulát is. Legvégül apránként a lisztet szitáljuk hozzá.
Kikent, lisztezett őzgerinc formába simítjuk. Én inkább vekni formába tettem, igaz, így nem lett olyan magas, de úgy gondoltam, az jobban illik hozzá, mert elvileg kenyér.
Előmelegített sütőben, 180 fokon, 25 percig, tűpróbáig sütjük.


A kihűlt sütit felszeleteljük, porcukorral meghintve tálaljuk. 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate