Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 19., hétfő

Húsvéti terítő szett

Húsvéti terítő szett készítése
-1 db asztali futó, 4 db tányéralátéttel-


Évekkel ezelőtt vásároltam valamelyik katalógusból egy ilyen karácsonyi szettet. Rakosgattam ide-oda, tavaly aztán elővettem az új terítőmhöz. 
Mindhárom nap használtuk, és magam is rácsodálkoztam, hogy mennyire fel tudta dobni az ünnepi asztalt. El is döntöttem, hogy szükségem lesz még egy garnitúrára, sőt, húsvéti szettet is varrok magamnak. A húsvéti el is készült...


Lássuk, mi kell hozzá:





  • 80 cm duplaszéles (140-es) húsvéti mintás anyag
    (Lehet pamutvászon, lenvászon vagy épp, ami fellelhető. Úgy láttam, nem nagyon van választék húsvéti mintában. Én egy 100% poliészter szennyeleresztő, könnyen kezelhető, nem gyűrődő anyagot választottam, legalábbis így árulták.)
  • színben hozzá illő cérna
  • kimosható filc a szabáshoz (nagyobb írószerben árulják)

Elkészítse:

Szabjuk ki a felfektetési rajz szerint az anyagot. Szükségünk lesz 1 db 35x100 cm-es darabra a futóhoz, és 4 db 35x43 cm-es darabra a tányéralátétekhez. A szabásminta tartalmaz +2 cm ráhagyást a szegéshez.


Gombostűvel tűzzük le a beszegést, ne sokat hajtsunk vissza, mert csak  bő 2 cm-t hagytunk rá. Meg akkor szép, ha csak keskenyen van beszegve.
Varrjuk végig minden darabnál.


Vasaljuk le a varrásokat, és tulajdonképpen készen is vagyunk. Egy délután alatt elkészíthető egy ilyen szett, kevesebb, mint 1 méter anyag árából.



Egy kis segítség...
A kész szett mérete: futó 95x30 cm, a tányéralátét: 38x30 cm.
A kiszabandó részek mérete: futó 100x35 cm, a tányéralátéteké: 43x35 cm.
Anyagszükséglet a 2-4 tányéralátétet tartalmazó szetthez: 80 cm, az 5-8 tányéralátétet tartalmazó szetthez 130 cm.
A maradék anyagokat ne dobjuk ki, hátha legközelebb szükségünk lesz rá valami máshoz!


Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate