Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 31., szombat

Sajt fondü - Ildy G. módra

Sajt fondü
 -Ildy G. módra-


A múlt hétvégén, pont egy hete a Barátnőmékkel utó névnapot tartottunk. Mivel nekem volt a közelmúltban a névnapom, így én voltam a program szervező.
Szerettem volna valami olyasmit, ami kicsit kötetlenebb, ahol a Picúrom is jól érzi magát. Így kitaláltam, hogy jöjjünk össze egy kis késő délutáni fondü partyra. A készlet adott volt, mert mi szoktunk fondüzni, a gyerekeim imádják, a barátaink pedig valami újba csöppenhettek bele.
Remélem tetszett nekik!

Hozzávalók 6 személyre:
  • 15 dkg trappista sajt
  • 15 dkg edami sajt
  • 15 dkg gouda sajt
  • 2 ek. liszt (használható helyette búzakeményítő vagy kukoricaliszt)
  • 2 dl száraz fehér bor
  • késhegynyi őrölt szerecsendió
A mártogatáshoz:
  • 8-10 szelet másnapos kenyér felkockázva
Ital ajánlat:
  • száraz fehér bor (lehet rozé is)
  • meleg tea (mi earl grey-t ittunk)
  • szénsavmentes ásványvíz
A zöldség tálhoz:
  • jégsaláta
  • szárzeller
  • újhagyma
  • kígyóuborka
  • hegyes erős paprika
  • sárga és piros kaliforniai paprika
  • hónapos retek

A felvágottas tálhoz:
  • csemege karaj
  • paprikás szalámi
  • csemege szalámi
  • cserkész kolbász
  • snack virsli
  • alma
  • körte
  • szőlő

A sajt összességében olyan 5 dkg-val volt több, mint terveztem. Próbáltam olyan sajtokat használni, amelyek ismertek, és akár a sarki kisboltban is beszerezhetők. A tálak tartalma természetesen opcionális, mindenki azt kínáljon mellé, amit a társaság szeret. Ital ajánlatomat érdemes betartani, állítólag a savas bor, és a tea is a forró sajt emésztést segíti elő, szénsavasat abszolút nem ajánlja a szakirodalom, mert annak garantált gyomorfájás a vége.

Elkészítése:

A sajtokat lereszeltem, és a liszttel összeforgattam. A szerecsendióval ízesítettem, más fűszert nem gondolnék bele, de ha valaki mindenképp fűszeresebbet szeretne egy gerezd fokhagymával dörzsölje át a fondü edény belsejét, és egy kis bors is mehet bele. Sózni pedig a sajtoktól függően lehet. A fondü edénybe beleöntöttem a bort, mikor az felmelegedett fokozatosan adtam hozzá a sajtot. Takarékon (én még lángelosztót is tettem az edény alá), nagyon lassan, fokozatosan kell olvasztani, folyamatosan kevergetni, nehogy megégjen. A sajtmasszának soha nem szabad főnie, épp csak rotyognia. Ha a fondü nyúlósnak tűnik, tegyünk bele pici citromlevet. A fondü akkor kész, ha krémes, és szépen befedi a kanalat amivel kevertük. Ezután tesszük az edényt az asztali spirituszégő fölé, ami folyamatosan melegen tudja tartani.

Fondü fíling nálam...

Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate