Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 27., kedd

Gyöngy fűzött tojás

Gyöngy fűzött tojás


A mai nap is a tojásokról szól. Tegnap is és ma is 2-2 féle tojásdíszítést hoztam. Egyhez sincsenek fázisfotók, mert nem most készültek, de így is könnyedén elkészíthetők.
:-)
Mai második a gyöngyfűzött tojás. 
Ennek a mintáját évekkel ezelőtt találtam, Gyöngybizsu oldalán itt. Akkor készült ez a darab is, sok más színű társával együtt, de elajándékoztam őket, fotó sajnos nem maradt róluk. 

Lássuk, mi kell hozzá:
  • tyúktojás méretű tojás (én egy papírmasé tojást használtam)
  • kásagyöngy (a tojás színével harmonizáló legyen)
  • gyöngyfűző cérna
  • szatén szalag

Elkészítése:
Az én tojásom fehér színű volt (még egy írószerben jutottam hozzá), és keményített papírból készült, egy egyszerű temperával festettem sárgára. Ehhez választottam az aranyszínű kásagyöngyöt, és a halvány sárga szatén szalagot. 

A fűzés menetét csak leírni tudom, megmutatni sajnos nem:
  • 12 szem gyöngyből gyűrűt fűzünk, megcsomózzuk, az egyik végét eldolgozzuk, a másikkal dolgozunk tovább
  • felfűzünk 33 db gyöngyöt, majd a gyűrű a következő szemén átfűzzük majd visszaöltünk 12 szemen 
  • itt már csak 21 gyöngyöt veszünk fel, beöltünk a gyűrű következő szemébe, és ismét visszafűzünk 12 szemen, összesen 11 szirmot fűzünk így
  • 9 gyönggyel bezárjuk a 12. szirmot is
  • készítünk még egy nagy virágot
  • a virágok szirmokat egy-egy ívvel össze kell kötni: a virágszirom középső gyöngyénél kezdünk, és minden szirom középső szemét 9 gyönggyel kötjük össze, ugyanígy a másik virágnál is. Az én tojásomnál ez az ív hiányzik, mert kisebb az átlagosnál.
  • a két virágot kell a tojáson összefűzni: 4 gyöngyöt fűzzünk fel, és beleöltünk hol az egyik, hol a másik virág 9 íves szemének a középső gyöngyébe. Én itt a szirom középső gyöngyébe fűztem, értelem szerűen. Ha félig meg van, akkor beletesszük a tojást, szépen rá kell simulnia a palástnak, ha egy kicsit feszül nem baj, ha esetleg kisebb a lenne ,akkor lehet növelni, vagy csökkenteni a gyöngyök számát, hiszen nem egyformák a gyöngyök, és a tojások sem. Ha nagy tojást készítünk, akkor 9 gyöngyös ívek helyett készülhetnek 11-13 szemes ívek is, a lényeg, hogy mindig páratlan legyen a gyöngyök száma
  • ha körbeértünk készen is vagyunk

Ha mégsem sikerülne fotó nélkül boldogulni, a forrásom linkjére kattintva megtalálod az eredeti leírást képekkel együtt.


Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate