Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 20., kedd

Tojás díszítése - gyűrt, merített papírral

Tojás díszítése
-gyűrt, merített papírral-


Ezt a technikát én találtam ki. Nagyon megfogtak ezek a merített papírok, amivel jórészt csokor csomagolásaként találkoztam. Tetszett a gyűrt hatás, továbbá az, hogy vékony, de mégsem átlátszó, szép telt, élénk színei vannak, és nem szakad el olyan könnyen.
Mindig el is tettem a csomagolást, szerettem volna felhasználni valamihez.
Évekkel ezelőtt aztán pont úgy esett, hogy húsvétkor szolgálatba voltam, és szerettem volna oda is egy tojás fát. A barka, a kifújt tojás adott volt, de valami minimalista, és olcsó megoldást kerestem. Akkor jött az ötlet, hogy felhasználom a már amúgy is meglévő szép papírjaimat.
Ez lett belőle...



Lássuk, mi kell hozzá:


  • kifújt tojás
  • merített papír
  • hímzőfonal
  • ragasztó stift
  • olló
  • zsákvarró tű
  • tojásonként 2 db flitter
    vagy gyöngy


Először is vagdossuk fel a papírt 1-2 cm széles, nem túl hosszú csíkokra.


Kezdjük el felragasztani a tojásra. A ragasztóval a csík egész felületét kenjük be, legjobb ha ezt egy újságon, vagy papíron tesszük. A ragasztó szépen megpuhítja a papírt, amit ezután csak rá kell simítani a tojás felületére. Először is a lyukaknál erősítsük meg a tojást, így:


majd vonjuk be az egész felületét úgy, hogy a csíkok kicsit fedjék is egymást. 


A papír nagyon jól megerősíti a tojásunkat. El is készültünk:


Következik a felfüggesztés elkészítése. hajtsuk félbe a fonalat, fűzzük a tűbe, majd az összehajtott végére kössünk csomót. A tű segítségével fűzzük fel asz egyik flittert. Így:



A tojáson tapogassuk ki a lyuk helyét, és azon keresztül óvatosan húzzuk át a fonalat. így:


Fűzzünk oda is egy flittert, majd zárjuk le egy csomóval, minél közelebb a tojáshoz.
A felesleges fonalat vágjuk le.
Aki akarja, akryl lakkal tartósabbá teheti a művét, de szerintem felesleges, mert akkor elveszítené a gyűrt, rusztikus felületét!
El is készültünk!


Jó munkát!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate