Üdvözöllek a blogomon!

2019. január 8., kedd

Sajtos-túrós stangli

Sajtos-túrós stangli

Kedves szomszédasszonyom hozott át karácsonykor egy tálca sütit kóstolónak. Volt rajta egy isteni finom stangli, ami azonnal bejött mindenkinek. Alig vártam, hogy két ünnep között összefussak vele, és elkérhessem a receptet. Így szilveszterre meg is sütöttem azonnal dupla adagban magunknak.
Az apropója az egésznek az volt, hogy ez a bizonyos recept nem más, mint anyukám jól bevált
  túrós pogácsa receptje. Először nem is vettem észre, csak amikor nekiálltam, hogy elkészítem. Ebben a formában, köménnyel, sajttal szinte teljesen más az íze, de jót nevettem rajta. 
Hiába kicsi a világ.

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 tk. só
Tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • egész kömény
  • reszelt sajt

Elkészítése: 

A hozzávalókat összegyúrjuk. Egy éjszakát pihenni hagyjuk. Szomszédasszonyom azt mondta, hogy minél tovább áll, annál finomabb. Szerintem viszont nyugodtan el lehet frissen is készíteni, mi sem szoktuk a pogácsát pihentetni. Lisztezett vékonyra nyújtjuk. Lekenjük a tojással, megszórjuk a köménnyel, majd reszelt sajttal. Hosszú vékony rúdra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a stanglikat, majd előmelegített sütőben 180 fokon sütjük. 15 perc elég is neki!


Próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate