Üdvözöllek a blogomon!

2019. január 31., csütörtök

Fonatos fánk

Fonatos fánk


Végre itt a fánk szezon, ilyenkor én is a finomabbnál finomabb fánk recepteket böngészem. Sokat kipróbáltam már, és még mindig sok van tervben, amit szeretnék kipróbálni valamikor. Év közben nem nagyon sütök, inkább csak ebben az időszakban vagyok beleszerelmesedve a fánkokba.
Ma egy nagyon egyszerű és nagyszerű fánkot hoztam nektek. Évek óta sütöm, a recept egy 2015-ös falinaptáron volt megtalálható. Nagy előkészületet nem igényel, még friss élesztőt sem, ezért is vált az egyik kedvencemmé.

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 1 csg. szárított élesztő (7 gr.)
  • csipetnyi só
  • 1 tojás 
  • 1 tojás sárgája
  • 8 dkg cukor
  • 2,5 dl langyos tej
  • 4 dkg olvasztott margarin
  • olaj a sütéshez


Elkészítése:

Az élesztőt megindítjuk a langyos cukros tejben. A többi hozzávalót egy tálba halmozzuk, és a felfuttatott élesztőt is hozzáadva, hólyagos tésztát dagasztunk. Frissentartó fóliával letakarva meleg helyen duplájára kelesztjük. Ez kicsit lassabban megy, mert nem friss élesztővel dolgozunk, de biztos meg fog kelni. Ha megkelt, egy bőven lisztezett gyúrótáblára borítjuk. NEM átgyúrjuk, hanem csak átmozgatjuk annyira, hogy dolgozni lehessen vele. 24 darabra vágjuk, és egyesével rúddá sodorjuk, majd a végüket összefogva megcsavarjuk őket. 
Én ilyenkor már nem kelesztem, de aki úgy látja, hogy az övéből elszállt az összes levegő, vagyis ha már nem látszanak a hólyagocskák, az pihentesse a deszkán még egy fél órát. (Az, ha már nem hólyagos, levegős annak az eredménye, hogy nagyon átgyúrtuk, sokat mozgattuk. Épp ezért írtam, hogy csak tényleg annyira forgassuk át a tésztát a lisztezett felületen, hogy ne ragadjon, a tetejét is meg lehet kicsit lisztezni, ha szükséges, hogy tudjunk bánni vele.)
Bő mennyiségű forró olajban kezdjük a sütést, majd a lángot vegyük lejjebb, hogy biztosan átsüljön. Mindkét oldalát aranybarnára sütjük. Papírtörlőn lecsepegtetjük.


Porcukorral, lekvárral kísérve tálaljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate