Üdvözöllek a blogomon!

2019. március 22., péntek

Hamburger húspogácsa

Hamburger húspogácsa


Sokszor készítek a gyerekek házi hamburgert. Miért? Mert tudom, mit tartalmaz, és nem utolsó sorban olcsóbb is, mint a bolti változat. A recept amit használok, egy régi kollégám édesanyjától származik. Egy céges buli keretében hamburgereztünk, akkor hozta a kolléga a receptet, azóta ezt használom én is. Alap esetben serpenyőben sütöm, de sütöttük már tárcsán, grillen is. A bekevert, kipogácsázott húst le is szoktam fagyasztani, és ha kell akár 1-2 darabot is tudok sütni belőle.
Kirándulásra is ezt szoktam csomagolni, vagy egész napos strandolásra is, ha úgy adódik.
Legutóbb már a hamburger zsemlét is magam sütöttem hozzá, melynek receptjét itt találjátok.


Hozzávalók 8 pogácsához:

  • ½ kg darált hús
  • 1 közepes vöröshagyma lereszelve
  • 1 ek ketchup
  • 1 ek mustár
  • 1 tojás
  • 1 kk. só
  • 1 kk. bors
  • búzadara, amennyit felvesz



Elkészítése:

A hozzávalókat összegyúrjuk, állaga a fasírozotthoz legyen hasonló. Minimum ½ órát kell a hűtőben pihentetni, hogy a búzadara megszívja magát nedvességgel. Kb. 8 pogácsát készítünk belőle, és bő olajban kisütjük. Ha valaki nem a vastag húspogácsát szereti, lehet kisebbekre, laposabbra készíteni, akkor egy adagból akár dupla darab is lehet.

Hamburger összeállítása, ahogy én készítem:
A hamburger zsemlét kettévágjuk. Az alját megkenjük ketchuppal, vékonyra szelt uborkát teszünk rá. Következik a húspogácsa. Erre halmozzuk a vékonyra szelt hagymát, majd beborítjuk a zsemle tetejével melyet előzőleg megkentünk mustárral. Ha sajtburgerre vágyunk, a húspogácsa alá tegyünk egy lapka sajtot. Sült krumplival, salátával tálaljuk.
Télen a friss hagyma és az uborka helyett használhatunk Hamburger salátát is, amelynek receptjét a nevére kattintva találod!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate