Üdvözöllek a blogomon!

2019. március 6., szerda

Jénaiban sült kenyér

Jénaiban sült kenyér


Böngészés közben nagyon sokszor láttam, hogy mennyien sütnek otthon kenyeret. Én is szoktam, amikor elfogy, és nincs lehetőség boltba menni. Nem sokat vacakoltam eddig vele, a kenyérsütős változatot szoktam készíteni. De most elkezdtem vonzani a szépen formázott veknik, és cipók. Ideje volt nekem is kipróbálni, és valami csoda kerekedett. Az eredeti receptet pedig Gizi receptjei között találtam!

Hozzávalók:
  • 2 ek. olaj 
  • 3 dl víz 
  • 50 dkg BL-80-as kenyérliszt (én BL-55-ös fehérlisztből készítettem) 
  • 1tk cukor 
  • 2 mk só 
  • 2 dkg élesztő vagy 1 csg. instant élesztő (én instantot használtam) 
Továbbá:
  • 3 literes jénai vagy fazék fedővel együtt 


Elkészítése:

A hozzávalókat a leírt sorrendbe a kenyérsütő gépbe, vagy egy tálba halmozzuk. Az élesztőt sem kell felfuttatni. Jól kidolgozva kidagasztjuk. Letakarva, vagy a gépben hagyva 1 órát kelesztjük. Ha megkelt, egy sütőpapírra borítjuk, vagy akinek van, szilikon lapra, és a kezünkkel ellapogatjuk. Nem nyújtófával nyújtjuk, és nem lisztezünk alá! A két szemközti oldalát a közepéig visszahajtjuk. A felső két sarkát szintén visszahajtjuk, majd szépen feltekergetjük úgy, hogy a hajtás kerüljön alulra. Kész is a veknink. Ha ovális jénaiba készül, papírostól emeljük át. Ha cipót szeretnénk, akkor a két rövidebb oldalát hajtsuk még alá, és úgy tegyük a jénaiba/fazékba. Fedjük le, és 20 percig hagyjuk kelni. Ha letelt az idő, egy éles késsel/pengével vágjuk be a tetejét. Spricceljük jól be vízzel a kenyeret is, és a jénai tetejét is, párás környezetet biztosítva a kenyérnek. Akinek nincs spriccelője, egy ecsettel vizezze. Fedjük le. Előmelegített sütőben 200 fokon lefedve 40 percig sütjük. Vegyük ki, spricceljük le megint, és tegyük vissza fedő nélkül még 10 percre, hogy a teteje is szépen megpiruljon. 
Rácsra téve hagyjuk teljesen kihűlni!


Mindenképp próbáljuk ki, mert szerintem a saját házi kenyérnél nincs finomabb, és nem is olyan ördöngös feladat, mint gondolnánk! Ebből a mennyiségből egy 75 dkg-os kenyerünk lesz!
Sütésre fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate