Üdvözöllek a blogomon!

2019. február 7., csütörtök

Churros - spanyol fánk

Churros
-spanyol fánk-


Évek óta terveztem a spanyol fánk kipróbálását. Mindig csak szemezgettem vele, aztán mindig volt más, amit megsütöttem helyette. Az idén mindenképp ki akartam próbálni, mert a facebook csoportomban szervezett közös sütés témái közé beterveztem. 
Egy nagyon könnyű, szinte elronthatatlan tésztáról van szó, ami hihetetlenül hamar elkészül. Tulajdonképpen a képviselőfánknál megszokott égetett tésztából van, csak nem sütőben, hanem olajban sütjük. Ennek következtében a klasszikus fánk élmény sem marad el, és az egészre a koronát az teszi fel, hogy, a végén csokiba, karamellába, nutellába mártani kötelező!


Hozzávalók:
  • 2,5 dl tej
  • 6 dkg margarin
  • 1 ek. cukor
  • csipetnyi só
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 16 dkg liszt
  • 4 tojás

Elkészítése:

Egy edényben melegítsük fel a tejet. Olvasszuk bele a margarint, adjuk hozzá a cukrot, és a sót. Közepes lángra vegyük vissza. Majd folyamatos keverés mellett kanalanként adagoljuk a szódabikarbónával elkevert lisztet. Addig kevergetjük tovább, amíg a massza el nem válik az edény falától. Hagyjuk legalább langyosra hűlni. Ha kihűlt, egyenként adjuk a tojásokat hozzá. 
A tésztát töltsük csillagcsöves habzsákba, majd a felforrósított olajba nyomogassuk a fánkokat. Aranybarnára sütjük.

Eredetileg még forrón fahéjas cukorba forgatják, s csokoládé öntettel kínálják.
De szerintem illik hozzá a karamell öntet, a nutella, és bármilyen gyümölcs lekvár is. Nálunk a fahéjas cukor elmaradt, én egyszerű porcukorral hintettem meg, és karamell öntetbe mártogattuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate