Üdvözöllek a blogomon!

2019. február 15., péntek

Töltött fánk

Töltött fánk



A főzős facebook csoportunkban volt egy fánkos kihívás. Nekem almás fánkot kellett sütnöm. Azt tudtam, hogy valamilyen formában töltött lesz, de sokáig nem tudtam eldönteni, hogy sütés előtt agy után töltsem. Több receptet is átnéztem, de mégsem tudtam elönteni. Aztán megjött a februári Erdélyi Konyha magazinom, mondanom se kell, tele fánkokkal. Ebbe a receptbe azonnal beleszerettem, ezáltal el is dőlt a kérdés, hogy milyet készítek. Szerencsére alma lekvárom volt itthon, mert nyáron főztem be egy jó adaggal.


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 3 dl langyos tej
  • 1/2 csg. szárított élesztő
  • 1/2 dl olaj
  • csipet só
Továbbá:
  • olaj a sütéshez
  • a töltéshez lekvár, vagy nutella, vagy krémpuding (én alma lekvárral töltöttem)


Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálba mérjük, még az élesztőt sem kell felfuttatni előtte. Kidagasztjuk. Hagyjuk duplájára kelni. Bő egy óra kell neki, mert instant élesztővel dolgozunk, amit ráadásul fel sem kellett futtatni. Enyhén lisztezett deszkára borítjuk, kicsit átmozgatjuk, majd ujjnyi vastagon kinyújtjuk. Egy nem feltétlenül fánk szaggatóval kiszaggatjuk, nem baj ha kisebb mint egy szalagos fánk, mivel tölteni fogjuk.
Bő forró olajban kisütjük, papírtörlőre szedjük. Hagyjuk kihűlni. Egy töltő csöves habzsákba töltjük a tölteléket. A csövet a fánkba szúrjuk, és telenyomjuk a töltelékkel, vigyázva, hogy ki ne repedjen. Érezni fogjuk, hogy mennyi fér bele.


Végül porcukorral meghintve tálaljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate