Üdvözöllek a blogomon!

2019. február 17., vasárnap

Három emeletes torta (ananászos-Milka csokis-karamellás)

Három emeletes torta
(ananászos-Milka csokis-karamellás)


Sógorom pár napja ünnepelte az 50. születésnapját. Mikor a Sógornőm elkezdte szervezni neki a szülinapi buliját, rögtön, kapva kaptam az alkalmon, és felajánlottam, hogy részünkről az ajándék  egy 3 emeletes torta lesz. Úgy gondoltam, hogy nem pont maradandó, de mégis emlékezetes ajándék lesz. Próbáltam az ünnepelt és az évszaknak megfelelő ízeket választani.
Így lett karamellás, Milka csokis, és ananászos...

( A krémek receptje a standard 25 cm átmérőjű tortára vonatkoznak!)


Hozzávalók:
  • 25 cm átmérőjű piskóta tortalap (7 tojásból)
  • 22 cm átmérőjű kakaós piskóta tortalap (5 tojásból)
  • 18 cm átmérőjű piskóta tortalap ( 3 tojásból)
  • (receptjük itt)

Karamellás torta:
  • 25 dkg cukor
  • 2 dl tejszín
  • 20 dkg margarin
  • 1 csg. vaníliás cukor
A díszítéshez:
  • grillázs

A legnagyobb piskótát 3 lapra vágjuk. A tejszínt felmelegítjük. A cukrot az olajon karamellizáljuk, majd a tejszínt hozzáadva sűrűre főzzük. Teljesen kihűtjük. A margarint felhabosítjuk a vaníliás cukorral. Végül a kettőt egynemű krémmé keverjük. Betöltjük vele a tortát.



Milka-csoki torta:
  • 3 dl tej
  • 1 csg. csokoládés pudingpor
  • 2 tábla Milka Alpenmilch csokoládé (200 gr.)
  • 4 dl tejszín
A díszítéshez:
  • Milka csoki kockák
  • csoki reszelék

A közepes piskótát 3 lapra vágjuk. A pudingporból és a tejből a zacskón lévő leírás alapján megfőzzük a pudingot. Még forrón beleolvasztjuk a Milka csokoládét. Kihűtjük. A tejszínt habbá verjük. Végül a kettőt egynemű krémmé keverjük. Betöltjük vele a tortát.



Ananászos torta:
  • 2 csg. tejszín ízű pudingpor
  • kb. 4 dl tej
  • 1 darabolt ananász konzerv
  • 2 dl tejszín
A díszítéshez: 
  • darabolt ananász

A legkisebb piskótát 3 lapra vágjuk. A konzerv levét lemérjük, és annyi tejet adunk hozzá, hogy 6 dl legyen. A pudingporból és a tejes ananászléből a zacskón lévő leírás alapján megfőzzük a pudingot. Kihűtjük. A tejszínt habbá verjük. Végül a kettőt egynemű krémmé keverjük. Majd a lecsepegtetett ananászdarabokat is beleforgatjuk. Betöltjük vele a tortát.

Összeállítás:

A tortánál belső állványt alkalmaztam, mert 3 emeletnél már kell. Nagyon hasznos, egyrészt a szeletelést, és a szállítást is biztonságosabbá teszi.
Alapesetben a tortákat a saját krémjükkel szoktam bevonni, és díszíteni. De mivel itt egy emeletes tortáról beszélünk, valahogy összhangba kellett hozni őket. Így egy semleges vaníliás krémmel vontam be őket, és csoki ganache-zsal díszítettem. A krém rózsák szintén a bevonó krémből készültek. A tortákat az ízesítésnek megfelelően díszítettem. Az ananászosat ananász darabokkal, a közepére felaprózottat szórtam, a krém rózsákba eredeti méretükbe nyomtam. A Milka csokis közepét csoki reszelékkel szórtam meg, és a rózsákba Milka csoki kockákat szúrtam. A karamellás torta közepét durvára tört grillázzsal szórtam meg, a rózsákba nagyobb darabokat nyomtam.
Fogyasztásig hűtőben tároltuk!


Sógoromnak nagyon boldog születésnapot kívánunk 
ok szeretettel!!!
🎂

2 megjegyzés:

  1. Szîvből Gratulálunk!!!! Csodàs ajàndèk volt, ès a fènykèp örök emlèk marad!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm! Bízunk benne, hogy sokáig emlékezik majd rá. :-)

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Translate