Üdvözöllek a blogomon!

2018. június 22., péntek

Morzsa süti - crumble

Morzsasüti
- crumble -


Ezt a csodálatos és gyors édességet évek óta készítem, amolyan nyári favorit nálunk. Általában meggyel sütöm, de készült már eperrel, málnával, szederrel, szilvával is. Az a fantasztikus benne, hogy tulajdonképpen bármilyen évszaknak megfelelő gyümölccsel elkészíthető, így például télen is ehetünk egy fahéjas-almás változatot a kávénk mellé.
A receptet pedig a 2015-ös Tina Húsvét című újságból való, de az interneten is kering számtalan variációja.



Hozzávalók:

  • 1 kg friss vagy fagyasztott gyümölcs tetszés szerint ( én friss meggyet használtam)
  • 15 dkg cukor
  • 1 csg. vaníliáscukor
  • 1 tojás sárgája
  • 20 dkg liszt
  • 125 gr. margarin
Elkészítése:

Az előkészített gyümölcsöt egy pite sütő aljára terítem egy rétegben. A kimért cukorból megszórom a tetejét, nem kell sok, de mindenhova jusson. A maradék cukorhoz hozzáadom a többi hozzávalót, és az egészet szépen elmorzsolom. 
Végül egyenletesen a gyümölcsre terítem. A sütő alsó rács helyén sütöm, 200 fokon, 35 percig.
Ha hagyjuk kihűlni - minimum langyosra - akkor szépen szelhető, de én azt sose bírom megvárni.
Hivatalosan vanília fagyival kellene tálalni, de én nem szoktam hozzá adni, mert szerintem így csak a gyümölcsöt élvezve finomabb.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate