Üdvözöllek a blogomon!

2018. június 18., hétfő

Puncs torta

Puncs torta 


Ez a puncs torta recept számomra nagyon különleges. Már nem a recept miatt, az igen egyszerű. 2011-ben kezdtem a családi alkalmakra tortát sütögetni, előtte mindig cukrászdában rendeltünk. A férjem 40. szülinapjára készült, nagyon ki akartam rukkolni valamivel, így esett a választásom egy saját torta elkészítésére. Ez volt az első torta, amivel megpróbálkoztam, és akkor szerettem bele a torta sütésbe. A végeredmény nem lett szép, de Ő nagyon büszke volt rám, amiért megsütöttem, belül nagyon finomra sikeredett, csak a díszítéssel voltak gondjaim. Persze, hiszen rögtön fondanttal kezdtem, merjünk nagyot álmodni szlogennel...


Most ismét megsütöttem, a kislányom 2. szülinapjára, Sam a tűzoltó kivitelben. Mondanom sem kell, hogy fondanttal szerettem volna megint bevonni, ami aztán nem sikerült úgy ahogy szerettem volna, így csak az ostya alá került fondant (úgy látszik ez a torta a mumusom)...
😞



 ...így tejszínhab borítást kapott, aminek az én picikém nagyon örült...



Hozzávalók:

  • 1 db 23 cm-es tortalap
Puncskrém:
  • 1 csomag puncsos pudingpor
  • 3 dl tej
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor

Kekszkrém

  • 50 dkg darált keksz
  • 2 dl meggylé v. elkészített málnaszörp (én most piros gyümölcsös ivólevet használtam)
  • 10 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 3 ek. kakaópor
  • rum ízlés szerint
  • tej

Elkészítése:

A tortalapot három vízszintes lapra vágjuk. A margarint habosra keverjük a porcukorral. A pudingporból és a tejből a megadott leírás szerint elkészítjük a pudingot. Ha a puding langyosra hűlt, alaposan összekeverjük a margarinos cukorral. A darált kekszet egy tálba öntjük. Hozzáadjuk a meggylét, a puha margarint, a porcukrot, a kakaót, kevés rumot, és annyi tejet, hogy kenhető masszát kapjunk. Összeállítás: először az alsó torta lap, utána a puncskrém első negyede, majd a kekszkrém első fele, végül a puncskrém második negyede következik, amit a középső tortalappal zárunk le. Megismételjük az előző rétegezést, majd befedjük a harmadik lappal.
A torta bevonható rózsaszín fondanttal, vagy rózsaszín cukormázzal. Esetleg saját puncskrémével is.
Díszítése ízlés szerint, kinek mi tetszik, vagy attól függően, hogy milyen módon vonja be a tortáját.

Sok sikert hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate