Üdvözöllek a blogomon!

2018. június 24., vasárnap

Zölddió likőr - karácsonyra

Zölddió likőr 
- karácsonyra-



Furcsállhatod kedves olvasóm, hogy miért is foglalkozom nyár közepén a karácsonnyal. Bármilyen meglepő is, az egyik legfinomabb karácsonyi likőr bizony ilyenkor készül. Sőt, pontosan ma kell nekilátni, ha az ünnepek alatt dió likőrt akarunk kortyolgatni a fa alatt. Azonkívűl remek gasztroajándék is, én is ajándékoztam már belőle el, 1-2 üveggel.
A story a következő volt:
A régi munkahelyem mellett az úton, rengeteg diófa áll, és "diólikőrt készítek" címszó alatt kerestem és találtam is meg ezt a receptet még évekkel ezelőtt az interneten, Kaldeneker-nél. Igaz, abban az évben lecsúsztam az elkészítéséről, mert én ősszel, dióverés idején akartam likőrt csinálni. A következő évben pedig már résen voltam és alig vártam a Szent Iván éjt, hogy nekiállhassak a likőr készítésének...


Hozzávalók:

  • 15 db zöld dió
  • 7,5 dl alkohol
  • 188 gr. cukor
  • 5 gr. fahéj
  • 5 gr. szegfűszeg
  • ½ citrom héja

A cukorsziruphoz:

  • 188 gr. cukor
  • 200 ml víz

Szükség lesz még: 

  • egy min. 3 literes jól záródó széles szájú üvegre


Elkészítése:

A diót Szent Iván éjjelén (június 24) kell szedni, akkor lédús, gazdag és harmatosan friss. (Meg a hagyományra is kell gondolni, ez az éjszaka mágikus és varázslatos.)
A diókat felszeleteljük, lehetőleg gumikesztyűben, mert különben menthetetlenül barnára festi a kezünk. Beleszórjuk az üvegbe, hozzárakjuk a fahéjat és a szegfűszeget a citrom nagyon vékonyan hámozott héjával együtt. Rászóróm a cukor felét, hozzáöntöm az alkoholt, jól összekeverem és szorosan lezárva a napra állítom. Két hónapig érleljük, ekkora már gyönyörűséges méregzöld színe lesz (jóval előbb is már).


A vízből és a megmaradt cukorból szirupot készítek, lassú tűzön együtt melegítem a cukrot és a vizet, míg a cukor teljesen fel nem oldódik, aztán kb. 5 percig nagyon finoman forralom. Ha a szirup kihűlt ráöntöm, és a napos helyről beteszem egy nyugodt helyre.
Az őszi napfordulókor (szeptember 23.-án) finom szűrön leszűröm és szép üvegekbe töltöm. 
Ezután jönne az 1 éves pihentetés, ami általában nem következik be, mert hamarabb elfogy. Mi már abban az évben elfogyasztjuk, de volt már, hogy egy üveget megmentve megvártuk, hogy rendesen "megérjen". A pihentetési időszak alatt szépen letisztul, gyönyörű mély színe lesz, mintha kissé olajos színe lenne.


Modena környéki olasz recept!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate