Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 26., kedd

Hamis krémes

Hamis krémes


Ezt a recept a legjobb Barátnőmtől származik. 
Egyik éven rendeztünk egy "közös süti sütést" oly módon, hogy karácsonyra sütöttünk egymás számára egy-egy tepsi süteményt. 
Számomra nagyon jó érzés volt, így jelképesen Ő is velem ünnepelhetett a karácsonyi asztalnál.
Azóta számomra ez a süti a barátságunkat és a karácsonyt együtt jelképezi. Ha ezt eszem, mindig szeretettel gondolok rá. 
Idén megsütöttem én is, a család rajongott érte, 
bár megmondom őszintén nekem az övé jobban ízlik, mert számomra az az etalon!


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor
  • 5 dkg olvasztott margarin
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 ek. méz
  • 1 tk. szódabikarbóna

Vaníliás krémhez:
  • 1 liter tej
  • 3 tojássárgája
  • 2 ek. liszt
  • 3 csg. vaníliás pudingpor
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg porcukor (én 10 dkg cukrot, és 15 dkg eritritet tettem)
  • 1 csg. vaníliás cukor
Tejszínes krémhez:
  • 5 dl tejszín
  • 1 csg. vaníliás cukor
  • 1 csg. habfixáló

Elkészítése:

A hozzávalókból tésztát gyúrunk. Két részre osztjuk, mert 2 lapot sütünk, (egy kisebb tepsi nagyságát alapul véve, amiben összeállítjuk,) majd sütőpapíron vékonyra nyújtjuk őket. A papírral együtt átemeljük egy tepsi hátára, és előmelegített sütőben 180°C-on, pár perc alatt aranybarnára sütjük. Érdemes ott állni mellette, mert könnyen megég.  
A pudingport, a lisztet, a tojássárgákat, a tejjel folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük, majd hagyjuk kihűlni. Ahogy hűl, többször meg kell keverni, mert megbőrösödik. Ha kihűlt, adjuk hozzá a margarint és a porcukrot, és keverjük simára. 
A tejszínt a vaníliás cukorral és a habfixálóval verjük kemény habbá.
Én egy magas falú tepsiben szoktam (33x33 cm) összeállítani. Az egyik lapot az aljára tesszük, majd erre kerül a krém, utána a tejszínhab, végül a másik lap.
Egy éjszakát pihentetjük, majd másnap felkockázzuk, és porcukorral meghintve tálaljuk.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate