Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 17., vasárnap

Grincsfa készítése

Grincsfa készítése


A ma oly felkapott grincsfát, akár magunk is elkészíthetjük, és üde színfolt lehet a lakásban, üzletben, irodában, vagy akár az ajtónk előtt is.
Én már évek óta szemezek vele, de sose jött velem szembe egy zanót árus, hogy a fő alapanyagot beszerezhettem volna tőle.
Mostmár egyre több virágosnál láttam, hogy készítik más örökzöldből is, ezért eljött az ideje, hogy elkészítsem a saját verziómat grincsfa témában.
Egyébként pont a napokban olvastam egy újságcikkben, hogy ez a zanót, amiből eredetileg készült annyira felkapott lett a grincsfák miatt, hogy a kipusztulás fenyegeti, és állítólag 2018-tól védett növény lesz.

Amire szükségünk lesz:

  • kaspó
  • nedves tűzőhab
  • egy jó nagy csokor örökzöld akár többféle is ha hozzájutunk (én csak egyfélével dolgoztam)

    Magához a grincsfához én puha tüskéjű hajlékony ágú örökzöldet ajánlok, amit szépen lehet a kívánt formára alakítani pl: különböző tuják, tiszafa (én tiszafát használtam, de kisgyermekeseknek nem ajánlom, mert lenyelve MÉRGEZŐ).
    A körbedíszítéshez bármily más örökzöld is használható.
  • vékony drót
  • karácsonyi szalag
  • egy nagy gömb (vagy esetleg harang)
  • karácsonyfa díszek (apró gömbök, díszek, laposabb figurák)
  • fenyőtoboz, termések (én diót használtam)
  • továbbá: metszőolló, olló, ragasztópisztoly

Először is válogassuk szét az ágakat. A szép egyenes, hosszabb ágak jók lesznek magához a grincsfához, a tömzsibb szabálytalan ágakkal a pedig körbe fogjuk kidíszíteni. Az ágak legalját egy 10 centis szakaszon csupaszítsuk le.
Azután béleljük ki a kaspót a tűzőhabbal. A fához előkészített ágakat szépen tűzködjük a közepébe  úgy, hogy a leghosszabb ág legyen középen, a többit pedig szépen rendezzük köré.
Jöhet a drótozás: szépen tekerjük körbe a fánkat a dróttal, a tetejét jó sűrűn, hogy azt majd vissza tudjuk hajlítani. Én már itt a felakasztottam a végére a gömböt, és a drótot szépen eldolgoztam.
Most jön a szalag: a drótot eltakarandó szépen tekerjük körbe a fát a szalaggal.
A kívülre szánt ágakkal tűzködjük körbe a fácskát, vigyázva arra, hogy az ágak egyforma hosszúak legyenek, és a tűzőhab sehol se látsszon ki. 
Ezután jöhet a díszítés: az alját sűrűbben, ide jöhetnek a tobozok, termések, a teteje felé egyre ritkábban, ide kerülnek a karácsonyi díszek.
Díszítésnél törekedjünk arra, hogy a színek harmonizáljanak egymással, és ne felejtsük, hogy itt is igaz az a régi mondás, hogy kevesebb néha több.

El is készültünk!!!


Jó munkát!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate