Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 28., csütörtök

Szaloncukor

Szaloncukor 
-házilag-


Mindenki tudja, hogy nincs magyar karácsony szaloncukor nélkül. Még akkor se, ha épp pici gyerek van a családban. A Kislányom másfél éves, és nagyon sokat gondolkodtam az ünnepek előtt, hogy mi legyen ezzel a szaloncukor témával. Ne tegyünk a fára? Az hogy néz ki! Keressek valamilyen fajtát, amibe a legkevesebb az adalék? Nem jó, mert be van csokizva, és nem szeretném hozzászoktatni. Végül arra a következtetésre jutottam, hogy nincs mese, házilag kell gyártani. Eszembe is jutott, hogy évekkel ezelőtt egy naptárból ki is vágtam egy ilyen receptet, majd egyszer kipróbálom céllal.
Szerencsére megtaláltam, úgyhogy el is készítettem.

Következzék a szaloncukor egy egészségesebb alternatívája azoknak, akiknél kis gyerek van, vagy egészség tudatosan élnek, vagy csak unják már azt, amihez a boltokban hozzájutnak.


Hozzávalók:
  • 50 dkg aszalt gyümölcs vegyesen
    (az én keverékem: 10 dkg sárgabarack, 20 dkg szilva, 15 dkg vörösáfonya, 5 dkg mazsola)

  • 20 dkg jó minőségű étcsokoládé
  • 1-2 ek. olaj

Elkészítése:

A gyümölcsöket aprítógépben pépesítjük, vagy húsdarálón daráljuk le. A így kapott masszát két sütőpapír között 3-5 mm vastagra nyújtsuk ki. Éles késsel kockázzuk fel úgy 2x2 cm-es darabokra.
Aki nem akar bajlódni vele, az így is hagyhatja, én a két tenyerem között kicsit  hosszúkásabb golyókká formáztam őket.




Egy éjszakán át szikkadni hagyjuk. Másnap az étcsokit az olajjal gőz fölött felolvasztjuk, és a kis cukorkákat megmártjuk benne egy fogvájó segítségével.
Ha a csoki megdermedt, lehet is csomagolni.
Egyébként én nem vontam be csokival, de így is nagyon finom lett.
Aki szereti az aszalványokat annak igazi főnyeremény!
A csomagolás nálam selyempapír, és alufólia volt a retro jegyében, de lehet színes fóliába is, vagy olyan fényes csomagolópapírba, mint amibe a bolti társai vannak.



Sok sikert az elkészítéséhez!
:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate