Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 31., vasárnap

Szilveszteri malacka

Szilveszteri malacka



A minap a Pinterest-en barangoltam, és rátaláltam arra, hogy hogyan is kell tésztából malackát készíteni itt. Sajnos a receptet nem találtam, vagy csak elkerülte a figyelmemet, így az egyik sajtos rúd receptemet használtam hozzá.
Arra nem számítottam, hogy a tésztába gyúrt sajttól bárányhimlős lesz a malacka. Ha esetleg valaki mégis megtalálná a receptjét, kérem, ossza meg velem is, szívesen kipróbálnám azt is!
Lássuk, az én verzióm hogyan is készült:

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 ek. ecet (20%-os)
  • csipet só
  • 2 ek. víz
  • 10 dkg reszelt sajt
+ a tetejére:
  • 1 felvert tojás
Elkészítés:

A hozzávalókat tésztává gyúrjuk. Vékonyra kinyújtjuk, és nagy pogácsa vagy fánk szaggatóval kiszúrjuk. Megkenjük a tojással, majd egy éles késsel bevagdossuk.


Visszahajtsuk a fülecskéket:

Majd kialakítjuk a turcsi orrát is úgy,hogy az alját összecsípjük, és az orrocskát benyomjuk.
Így:

Egy hurkapálcikával kiszúrjuk a szemeit is, és kész a malacka.


Sütőpapírral bélelt tepsiben aranybarnára sütjük. 


B.Ú.É.K!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate