Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 14., csütörtök

Medvehagymás party pogácsa

Medvehagymás party pogácsa


Jó pár évvel ezelőtt elcsábított az egyik kolléganőm medvehagymát gyűjteni. Szedtünk is, bőségesen, és "mit is kéne kezdeni vele" apropóján találtam ennek a receptnek az ősét az interneten, azóta jócskán átalakítottam, és kikísérleteztem ezt a kenyérsütőben ledagasztós változatot.
 Szoktam nagyobb szaggatóval is kiszaggatni, akkor szezámmag helyett a tetejét bevagdosom, és tartalmas levesek mellé kínálom.
Azóta rajongója vagyok a medvehagymának, minden évben gyűjtjük és fogyasztjuk.
Apróra vágva, kis dobozokba le is szoktam belőle fagyasztani, bár nem olyan mint friss, télen is élvezhetjük ezt a csemegét.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 csokor felaprított medvehagyma
  • 1 dl tej
  • 1 kk. cukor
  • 4 dkg friss élesztő
  • 1 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 2 tk. só
  • 15 dkg olvasztott margarin
Tetejére:
  • 1 db felvert tojás a kenegetéshez
  • szezámmag (el is hagyható)
Elkészítése:

Az élesztőt az meglangyosított cukros tejben felfuttatjuk. Beleöntjük a kenyérsütő tartályába. Jöhet a tojás, majd az olvasztott margarin, a tejföl, a medvehagyma.
Végül a liszt, és a só.
Kiválasztjuk a dagasztás programot és a gép segítségével 15 perc alatt bedagasztjuk.
(Amennyiben nincs kenyérsütőnk, akkor a hozzávalókból kézzel jól kidolgozott tésztát dagasztunk.) Majd 30 percig hagyjuk pihenni, amíg szépen a duplájára kel.
Amit megkelt, gyúrótáblára borítjuk, s alaposan átgyúrjuk. Ujjnyi vastagra nyújtjuk ki, majd a legkisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a pogikat, lekenjük a tojással, megszórjuk a szezámmaggal.
Előmelegített sütőben 200 °C-on, 15 perc alatt  aranybarnára sütjük.



Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate