Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 31., vasárnap

Hot dog falatka

Hot dog falatka


A minap, két ünnep között, álltam az egyik pékségben sorba, és láttam, hogy árulnak hot dog falatkát. Évekkel ezelőtt már sütöttem ilyet, úgyhogy felcsillant rögtön a szemem.
Még ott el is döntöttem, hogy szilveszterre fogok sütni egy adaggal.
Az az igazság, hogy ennék egyszerűbb és gyorsabb party falatka nem igen létezik, főleg úgy, hogy előre kinyújtott leveles tésztát sikerült beszereznem hozzá.


Hozzávalók 24 darabhoz:
  • 1 csomag leveles tészta (500 gr.)
  • 6 db frankfurti virsli
+a tetejére:
  • 1 tojás
  • szezámmag

Elkészítése:

A leveles tésztát lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtjuk, majd derelyeszaggatóval 6 egyforma téglalapra vágjuk. Ha előre kinyújtott leveles tésztát sikerül beszerezni hozzá, akkor ez a lépés kimarad. Érdemes olyat vásárolni, mert időt és mosogatnivalót spórolunk vele, és egyenletes vastagságú és nagyságú falatkáink lesznek. A csomagoláson egyénként rajta van, hogy nyújtott e vagy sem.
Tehát a hat téglalapra ráfektetjük a virsliket és a tészta hosszabbik oldalát ráhajtjuk, és jól megnyomkodjuk, én villával szoktam összenyomni, mer így nagyobb az esély rá, hogy nem nyílik meg sütés közben. A hosszú virslis rudakat még 4 felé vágjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket. A tojást felverjük, és ezzel kenjük meg a tetejüket, végül bőven megszórjuk őket szezámmaggal.
 Arany barnára sütjük.

Tipp:
Meg lehet szórni reszelt sajttal is, és a virslik alá lehet egy kis piros aranyat, vagy pizzakrémet kenni, ha valaki fűszeresebben szeretné elkészíteni.


B.Ú.É.K!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate