Üdvözöllek a blogomon!

2017. december 24., vasárnap

Tiramisu

Tiramisu



Ez a recept, egy igazi olasz tiramisu receptje. Évekkel ezelőtt láttam egy főzős műsorban a TV Paprikán, Jenei Tamás szakács készítette.
Engem meggyőzött, azóta is csak ezt a receptet használom.
Annyira különleges, hogy sokszor készítem karácsonykor, vagy egy nagyobb vendégség alkalmából.
Nem lehet olyan szépen kockákba adagolni, ahogy a cukrászdai társait igen, de szerintem az igazit sem, de ez engem nem is zavar.
Az íze meggyőzött!  



Hozzávalók:
  • 50 dkg mascarpone 
  • 2-2,5 dl tejszín 
  • 3 db tojás 
  • 12 dkg porcukor 
  • 1 csg vaníliáscukor 
  • 4 cl amarettó (kihagyható) 
  • 30 dkg babapiskóta 
  • 4 dl presszókávé 
  • 4 cl rum 
A díszítéshez:
  • kakaópor 

Elkészítés: 

A tojásokat kettéválasztjuk. Felverjük a tejszínhabot, majd a tojásfehérjéket is. A tojássárgáját a vaníliáscukorral és a cukorral felhabosítjuk. Hozzáadjuk a mascarponét, óvatosan átkeverjük, majd belecsepegtetjük az amarettót. Lassan hozzákeverjük a felvert tejszínhabot, majd a fehérjékből vert kemény tojáshabot is. 
A presszókávéba rumot és cukrot teszünk, és egy pillanatra belemártjuk a babapiskótákat. 
A kávés piskótákat szorosan egymás mellé helyezzük egy mély tálba, úgy, hogy ne legyen közöttük rés. Ráöntjük a mascarponés krémet, egyenletesen eloszlatjuk, és addig folytatjuk a rétegezést, míg van a hozzávalókból. Fontos, hogy legfelülre krém kerüljön! Az egészet meghintjük kakaóporral, majd a hűtőbe tesszük, és néhány óra alatt kidermesztjük.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate